Trendy zachodniej mody i strategia „denimowego stylu życia” marki Levi’s

Dzień dobry. Zarówno dżinsy, jak i trendy zachodniej mody dominują w tym roku w kulturze popularnej. Levi Strauss & Co., firma będąca filarem handlu detalicznego od ponad stulecia, stawia na swoją strategię związaną z dżinsem. To obejmuje również dyrektora finansowego firmy, który zatwierdził tę strategię i nosi ją w swoim codziennym ubiorze.

Niedawno odbyłem wideorozmowę z Harmitem Singhem, dyrektorem finansowym i ds. wzrostu w Levi’s. „Zachodni styl jest naszą istotą,” powiedział Singh. „Chodzi o styl życia oparty na dżinsie, od stóp do głów.” Singh wskazał na kowbojski kapelusz na swoim biurku, który na chwilę założył. Miał również na sobie zachodnią dżinsową koszulę i dżinsy Levi’s 517 bootcut. Tego samego dnia miał spotkanie z inwestorami, na którym ubrał się, aby pokazać, co się sprzedaje. „Mam również mnóstwo dżinsów 501 w swojej szafie,” dodał.

Levi Strauss została założona w 1853 roku i wprowadziła na rynek nitowane dżinsy 501. Singh, pełniący funkcję dyrektora finansowego od 2013 roku, doskonale zna produkty i operacje firmy, co stanowi dużą część jego pracy. W styczniu 2023 roku rozszerzył swoje obowiązki o funkcję dyrektora ds. wzrostu. Został odpowiedzialny za strategię korporacyjną oraz globalne nieruchomości detaliczne. Jednym z głównych celów Singha jest rozwój bezpośredniego kanału sprzedaży Levi’s (DTC) poprzez własne sklepy i e-commerce firmy.

W drugim kwartale sprzedaż dżinsów 501 wzrosła o 16% w kanale DTC. Inne kluczowe produkty, takie jak zachodnie koszule, zanotowały szczególnie wysoką sprzedaż wśród kobiet, wzrastając o 40%. Globalny segment damski Levi’s przyniósł 22% wzrost w kanale DTC w drugim kwartale. Segment damski stanowi jedną trzecią całkowitej sprzedaży Levi’s, powiedział Singh. „Uważamy, że nie ma powodu, dla którego nie powinien stanowić połowy naszej działalności,” powiedział. „Możemy podwoić sprzedaż damską w ciągu następnych sześciu lub siedmiu lat, jednocześnie rozwijając segment męski.”

171-letnia firma, prowadzona przez CEO Michelle Gass, dąży do wyznaczania trendów w modzie od wąskich do nisko siedzących dżinsów, od dżinsów ojca do luźnych dżinsów, powiedział Singh. Levi’s również mocno angażuje się w kulturę muzyczną, artystyczną, modową i sportową.

Na przykład w 2023 roku Levi’s po raz pierwszy wziął udział w targach Cowboy Christmas podczas PRCA National Finals Rodeo, które Singh nazywa „Super Bowl rodeo.” Levi’s miał stoisko na targach Cowboy Christmas w ubiegłym roku i planuje obecność w 2024 roku. Ostatnia kolekcja Pride 2024 była inspirowana kulturą rodeo LGBTQIA+ od lat 70. do dziś.

Levi’s również stawia na współpracę z gwiazdami. W kwietniu firma ubrała wielu artystów, takich jak Tanner Adell i Dillon Francis, na festiwal Stagecoach, jeden z największych festiwali muzyki country.

Jednak wcześniej w tym roku doszło do niespodziewanej rekomendacji ze strony jednej z najpopularniejszych artystek na świecie – Beyoncé. „Powiedziałbym, że ona jest w centrum kultury,” skomentował Singh. Jej album, Cowboy Carter, wydany w marcu, zawiera singiel Levii’s Jeans z udziałem Post Malone.

W drugim kwartale Levi’s odnotował 1,44 miliarda dolarów przychodów, co stanowi wzrost o 8%, ale nieznacznie poniżej oczekiwań Wall Street. W miarę jak Levi’s przekształca się w firmę skoncentrowaną na DTC, przychody netto w tym kanale wzrosły o 8% w kwartale, co odzwierciedla wzrost o 12% w USA i 7% w Europie. Przychody z e-commerce wzrosły o 19%, co było napędzane dwucyfrowym wzrostem w USA, firma podała 26 czerwca.

Singh włączył markę do swojego stylu życia, nosząc nawet długi dżinsowy płaszcz na wydarzeniu dotyczącym zrównoważonego rozwoju w Londynie. „Większość dyrektorów finansowych była ubrana w garnitury lub marynarki i formalne spodnie,” powiedział. Obecnie jest to również sprawa rodzinna. „Moja żona i moja córka, która jest millenialsem, również wspierają markę,” dodał Singh.